Mitä inbound-markkinointi on?

28.12.2018
Selekti Nauha

Inbound-markkinoinnissa kyse ei ole palvelun tai tuotteen tyrkyttämisestä. Tarkoitus on auttaa ihmistä löytämään ratkaisu ongelmaansa. Sinulla on mahdollisuus tarjota tälle henkilölle apuasi, ja antaa myönteinen kokemus yrityksestäsi luotettavana ja asiantuntevana toimijana.

Ihmisten osto- ja mediakäyttäytyminen on muuttunut, heidät tavoittaa aivan eri tavoilla ja eri kanavista kuin aikaisemmin. He myös etsivät entistä enemmän tietoa netistä ennen kuin tekevät ostopäätöksensä, asioivatpa sitten verkkokaupassa tai kivijalassa.

Inbound-markkinoinnin tavoitteena on houkutella henkilö verkkosivuillasi olevan hyödyllisen sisällön pariin, silloin kun se hänelle itselleen sopii. Hän saa sisällöstä etsimäänsä tietoa ja vastauksia kysymyksiinsä.

Kun henkilö ilmaisee kiinnostuksensa, voit jatkaa keskustelua ja tarjota hänelle yksilöllisempää sisältöä ja apua.

Inbound-markkinoinnissa sisältö suunnitellaan ja toteutetaan niin, että se kuljettaa henkilöä eteenpäin ostopolun eri vaiheilla kohti asiakkuutta. Esimerkiksi harkintavaiheen sisällöt ohjaavat lukijaa kohti päätösvaihetta.

Inbound-markkinointi eroaa perinteisestä markkinoinnista. Sinun ei tarvitse huutaa megafoniin saadaksesi ihmisten huomiota. Kun luot potentiaalisille asiakkaillesi tuotettua sisältöä joka on suunniteltu tarjoamaan ratkaisuja heidän ongelmiinsa, houkuttelet sisältöjesi pariin juuri oikeanlaisia ihmisiä.

Miksi ja miten inbound-markkinointia tehdään?

Kokosimme inbound-markkinoinnin perusteet ymmärrettävään muotoon helposti luettavaksi pdf:ksi. 5 minuutin lukemisen jälkeen osaat vastata kysymyksiin mitä inbound-markkinointi on, ja ennen kaikkea miksi ja miten sitä tehdään.

Siirry lataamaan pdf tästä.

 

Lataa opas: inbound-markkinointi pähkinänkuoressa

Ville Nurmi

Kirjoittanut Ville Nurmi

Ville työskentelee mm. inbound-markkinoinnin, hakumainonnan, verkkomainonnan ja verkkosivujen toteutuksen parissa.
LinkedIn