Hyödynnä Google Adsin tarjouslaajennus hakukampanjoissasi

10.01.2018
Selekti Nauha
Tarjouslaajennuksen avulla saat tarjouskampanjasi ja alennusprosenttisi näkyviin myös hakumainoksiin. Näin saat vahvan viestin näkyviin jo hakutulossivulle, ja enemmän irti hakumainonnastasi.

Google Adsin mainoslaajennuksilla hakumainoksiin saa lisätietoa mm. yrityksen palveluista, tuotteiden ominaisuuksista tai toimipisteen sijainnista. Laajennusten lisääminen on ilmaista, ja niiden klikkaaminen maksaa mainoksen klikkauksen verran.

Äskettäin Suomessakin julkaistun tarjouslaajennuksen avulla mainostaja voi kertoa omasta alennuskampanjastaan. Google Ads tarjoaa joitakin valmiiksi määriteltyjä kampanja-ajankohtia, kuten isänpäivä, Black Friday tai joulu. Tarjouksen voi määrittää myös haluamalleen ajankohdalle,  jolloin tarjouslaajennuksen ajastus hoitaa päälle- ja poiskytkennän automaattisesti.

Käytännössä tarjouslaajennus lisää mainostekstin alle tiedon alennuskampanjasta. Alennus voi olla joko rahallinen alennus, tai prosenttiosuus hinnasta. Teksti voi olla esimerkiksi näin:

Mitä hyötyä tarjouslaajennuksen käytöstä on?

Hakumainokset näkyvät henkilölle yleensä silloin, kun nämä etsivät tuotetta tai palvelua. Tarjouslaajennuksen avulla mainostaja voi erottua kilpailijan mainoksesta positiivisesti, tarjoamalla saman tuotteen tai palvelun alennettuun hintaan.

Mainoslaajennukset tarjoavat mainokseen arvokasta lisätietoa ja tekevät mainoksen klikkaamisesta houkuttelevampaa. Mobiilikäytön lisääntyessä on myös hyvä muistaa, että mainoslaajennukset kasvattavat hakumainoksen fyysistä kokoa. Tällöin kännykän näytöllä saattaa näkyä yksi mainoslaajennuksia täyteen ladattu hakumainos, eikä kakkossijalla olevaa mainosta näy välttämättä ollenkaan.

Ville Nurmi

Kirjoittanut Ville Nurmi

Ville työskentelee mm. inbound-markkinoinnin, hakumainonnan, verkkomainonnan ja verkkosivujen toteutuksen parissa.
Verkostoidu LinkedInissä